Från norr till söder samlas nu all barn- och ungdomsfotboll under samma namn och plattform. Målet är att de ska bli en starkare kraft. Istället för 24 individuella förbund som enskilt driver olika frågor, skapas nu en kraft som samlar hundratusentals barn och ungdomar. Vi på SWE Reklambyrå är stolta över att vara med och driva, utveckla och marknadsföra Kompisligan.

Kompisligan – mer än ett seriespel.

Kompisligan är även ett enormt socialt projekt som syftar lika mycket till integration, gemenskap och samtal om värderingar.

”Kompisligan handlar om fotboll. Men inte bara om att göra mål. Nä, vi har ett annat mål: En ljus framtid. Med mer glädje och skratt. Med fler som gläds och skrattar. En liga där alla får plats. Både de som skjuter hårt och rakt och de som missar öppet mål. Det är vårt solklara mål. Och det är ett mål vi aldrig tänker missa.”, säger Thomas Sunesson, VD på Kompisligan.

Kompisligan – Engagemang på riksnivå.

För första gången blir det nu även möjligt för företag att engagera sig i barn- och ungdomsfotbollen centralt på riksnivå.

”Vi vet att många företag varit intresserade av att vara med och bidra, men att rätt plattform tidigare saknats. Med Kompisligan når de ut till alla 450 000 aktiva och deras två miljoner anhöriga.”, säger Lena Whitman, sponsrings- och marknadschef på Kompisligan.

Kompisligan startar när seriespelet börjar i april 2016.